فوق تخصص جراحی آرنج | دکتر علیرضا فرهمندی

4.2/5 - (5 امتیاز)

فوق تخصص جراحی آرنج

فوق تخصص جراحی آرنج ، جراح ارتوپد مچ و آرنج است.

جراحان ارتوپد مچ و آرنج پزشکانی هستند که پس از طی دوره تخصص ارتوپدی، دوره فلوشیپ یا فوق‌تخصص تکمیلی در زمینه جراحی‌های مچ و آرنج را گذرانده‌اند.

این جراحان تخصص و تجربه ویژه‌ای در تشخیص، درمان جراحی و مراقبت‌های پس از عمل آسیب‌ها و بیماری‌های خاص مچ و آرنج دارند.

مهم‌ترین تخصص‌ها و مهارت‌های بهترین جراح فوق تخصص آرنج عبارتند از:

جراحی آرتروسکوپیک آرنج

جااندازی مفصل آرنج

جراحی لیگامان و تاندون آرنج

درمان شکستگی‌های پیچیده آرنج

درمان آرتریت و التهاب مفصل آرنج

درمان انسداد شریانی آرنج

جراحی اعصاب آرنج

درمان آسیب‌دیدگی‌های ورزشی آرنج

بنابراین، جراحان فوق‌تخصص مچ و آرنج، متخصصان حرفه‌ای در درمان جراحی آسیب‌ها و بیماری‌های پیچیده آرنج محسوب می‌شوند.

فوق تخصص جراح آرنج کیست؟

فوق تخصص جراح آرنج یک پزشکی است که مدرک فلوشیب دست و آرنج دارد. این پزشکان از تخصص کافی و تجربه مناسب برای جاانداختن دررفتگی های احتمالی آرنج دست و یا در صورت شکستگی برای جراحی آرنج، از مهارت کافی برخوردار هستند. دکتر علیرضا فرهمندی بهترین فوق تخصص جراح آرنج در ایران می باشد.

فوق تخصص جراحی آرنج معمولاً از چه روش هایی استفاده می کند؟

فوق تخصص جراحی آرنج معمولا از روش های مختلفی برای درمان شکستگی استخوان های آرنج استفاده می کنند. به طور کلی آرنج دارای سه نوع استخوان است که اسم آنها شامل هومروس، رادیوس و اولنا هستند. مفصل آرنج دقیقاً محل تلاقی استخوان بازو با دو استخوان از ساعد می باشد و از طریق مفصل آرنج به یکدیگر متصل می شوند. معمولاً درد در آرنج می تواند بر اثر کشیدگی عضلات ساعد و یا تاندون های این ناحیه و یا آسیب هایی که به مفصل آرنج وارد می شود می تواند پدید آید.

جراح آرنج و سایر متخصصان و فوق تخصصان برای خدمت به بیماران از ابزار های جراحی و یا حتی غیر جراحی برای رضایت و نجات بیماران از حوادث و اتفاقاتی که برای آنها پیش آمده است کمک میگیرند و بدون استفاده از آنها به راحتی نمی توان بر آنچه که وظیفه ذاتی پزشکان است پیروز شوند.

عوامل آسیب زا به مفصل آرنج چیست؟

دلایل زیادی در آسیب رسیدن به مفصل آرنج دخالت دارند که باعث می شود درد هایی در بدن فرد احساس شود و نهایتا زندگی شخصی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در شرایطی که فرد به حالت نشسته تمام وزن بدن خود را بر روی یکی از دستان خود قرار می دهد هر سه استخوان دچار فشار مضاعف می شوند و در آینده با آسیب دیدگی در قسمت آرنج مواجه می شوند.

فوق تخصص جراحی آرنج از روش های جدید و مدرن برای درمان بیماران مبتلا به شکستگی آرنج و یا دررفتگی و آسیب هایی که به این قسمت از عضو بدن ممکن است اتفاق افتاده باشد استفاده می کند و آن ها را درمان می نماید.

فوق تخصص جراحی آرنج
<<دکتر علیرضا فرهمندی فوق تخصص جراحی شانه و آرنج از کالج سلطنتی کشور انگلستان و بهترین فلوشیپ شانه و آرنج (فوق تخصص جراح )در تهران >>

مفهوم شکستگی و جراحی آرنج

دلایل زیادی برای شکسته شدن استخوان های آرنج وجود دارد. در برخی از مواقع استخوان ها دچار شکستگی می شوند ولی با توجه به نوع خفیف شکستگی می توان استخوان را صاف و به حالت اول در آورد و در برخی حالات دیگر استخوان ها به صورت کامل جا به جا شده اند و از حالت اصلی خود خارج شده اند که  البته باید تحت عمل جراحی توسط فوق تخصص جراح آرنج قرار بگیرند.

معرفی بهترین جراح آرنج

برای جا انداختن دررفتگی ها و یا جراحی شکستگی های دست و آرنج باید توسط فوق تخصص جراح آرنج و متخصصان ارتوپدی انجام شود، در هنگام جراحی آرنج، استخوان ها را در حالت اولیه خود و هم تراز با بقیه آنها جانمایی می کنند و با پیچ و مهره و پلاتین آن را با هم فیکس کرده تا جوش بخورد.

با وصل کردن و تراز کردن، استخوان ها به صورت تثبیت شده در می آیند و پس از مدتی شکل اولیه خود را بدست می آورند. اگر پزشک بخواهد بدون عمل جراحی باز اقدام به جانمایی استخوان ها کند، با روش های اتصال فیزیکی این کار را انجام می دهند.

در روش های عمل جراحی باز، فوق تخصص جراح آرنج از پیچ های مخصوصی که قابلیت همخوانی با بدن انسان را دارند و نیز از صفحات و سیم های با همان جنس برای جا انداختن و تثبیت کردن استفاده می کند. با این کار استخوان ها به صورت طبیعی بهبود می یابند. معمولا جراحی های باز آرنج با بیهوشی عمومی قابل انجام می باشد.

اصولا چرا به متخصص جراح آرنج نیاز داریم؟

یکی از دلایلی که فوق تخصص جراح آرنج را به سمت و سوی جراحی آن سوق می دهد، پوکی استخوان است. این نوع بیماری در دراز مدت باعث شکستگی های متعددی در آرنج می شود.

افراد مسن بیشتر از سایر سنین در خطر پوکی استخوان و شکستگی هستند. برای جا انداختن شکستگی ها اصولا به عنوان اولین روش، تثبیت داخلی پیشنهاد نمی شود. در برخی حالات بنا به وضعیت بدنی بیماران روشهای درمانی از جمله دارو های مسکن و آتل ها و از این قبیل درمان ها انجام می شود.

فوق تخصص جراحی آرنج
<<دکتر علیرضا فرهمندی یکی از موفق ترین و بهترین فوق تخصص جراحی آرنج در ایران می باشند.>>

در برخی مواقع نیز فوق تخصص جراح آرنج بالاجبار بیمار را روانه اتاق عمل می کند. این موضوع می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از این دلایل، خارج شدن استخوان ها از حالت عادی و تراز اولیه ی آنها است.

دلیل دیگر می تواند این باشد که استخوانی که شکسته است از پوست بیرون زده شده باشد. در مواقعی نیز به دلیل شدت جراحات وارده استخوان آرنج ممکن است در چند جا شکسته شده باشد.

اگر بیمار در وضعیت این چنینی باشد پزشکان به طور معمول عمل جراحی ORIF را بر روی بیمار انجام می دهند تا به وسیله این کار حال عمومی بیمار بهبود و وضعیت استخوان آرنج در حالت طبیعی خود قرار گیرد.

مراحل جراحی تعویض مفصل آرنج

قبل از عمل جراحی

در روز عمل شما برای جراحی بستری خواهید شد و بعد در اختیار دکتر بیهوشی قرار خواهید گرفت.متخصص بیهوشی و جراح شما موارد مربوط با شرایط عمل را با شما در میان خواهند گذاشت.در جراحی کامل تعویض مفصل آرنج شما بطور کامل بیهوش شده و در تمام طول عمل بخواب فرو خواهید رفت.

حین عمل جراحی

برای دستیابی به مفصل آرنج،جراح یک برش در پشت آرنج ایجاد خواهد کرد،بعد از ایجاد برش،جراح به آرامی عضلات را کنار زده تا به استخوان دسترسی پیدا کند.

پس از برداشت بافت اسکار جراح استخوان هومروس را برای جایگزینی قطعه فلزی اطراف مفصل آماده میکند.

جراحان یه لوله موقتی برای تخلیه مایع جراحی در مفصل قرار میدهند که بعد از چند روز از عمل میتوان این لوله را از بدن خارج کرد.

عوارض احتمالی عمل باز شکستگی آرنج از نظر فوق تخصص جراح آرنج

 

به طور معمول فوق تخصص دست و  آرنج در وضعیت های بحرانی عمل باز را برای جا انداختن و تثبیت استخوان آن ترجیح می دهد. بسیاری از بیمارانی که از این طریق توسط متخصص ارتوپدی و یا فوق تخصص آن رشته تحت عمل جراحی قرار می گیرند بهبودی کامل خود را به دست می آورند و در برخی دیگر مشکلات را به دنبال دارد که در ذیل به آنها اشاره ای خواهد. البته شایان ذکر است که احتمال بروز عوارض خیلی کم است.

عفونت یکی از مواردی است که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط بیمار و همچنین بی توجهی به پانسمان به موقع بروز پیدا می کند که اگر به طور جدی مورد توجه قرار نگیرد امکان دارد خطرات به مراتب جدی تری را به دنبال داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی خونریزی است. این امر اگر به هر دلیل رخ دهد و نتوان جلوی آن را گرفت باعث می شود بیشتر خون فرد هدر رفته و باعث ایجاد سرگیجه در فرد می شود که در حالات غیر عادی بیمار به تزریق خون نیاز پیدا می کند. آسیب عصبی نیز می تواند در دسته ی این عوارضات جای بگیرد که در نوع خود می تواند تاثیرات منفی خاص خود را داشته باشد.

یک سری عوارض دیگر نیز امکان دارد رخ دهد که شامل سفتی مفصل، بی ثباتی آن، ورم مفاصل، استفاده از صفحات و پیچ های شکسته، تراز نبودن استخوان و مشکلات ناشی از بی حسی که به دلیل حساسیت در برخی از افراد می تواند رخ دهد.

میزان مهارت و تبحر پزشک متخصص

بیشتر دلایلی که در بالا ذکر شد می تواند به میزان مهارت و تبحر پزشک متخصص و فوق تخصص ربط داشته باشد. بر همگان مبرهن است که توانایی هر پزشکی در میزان موفقیت هر عمل جراحی از تاثیر فوق العاده ای برخوردار است.

مهارت و تبحر پزشک تاثیر بسزایی در بهبودی بیماران دارد و می تواند شرایط خوبی برای بیمار ایجاد کند تا به سرعت بهبودی حاصل گردد و به کارهای روزمره خود بازگردد.چیره دستی فوق تخصص جراحی آرنج برگرفته از دانش و تجربیات سالیان سالی است که با پشت کار و تلاش خود توانسته به این درجه از مهارت برسد.

فوق تخصص جراحی آرنج
<<دکتر علیرضا فرهمندی فوق تخصص جراح شانه و آرنج، اولین نفر در ایران>>

در شرایطی امکان دارد شکستگی های به وجود آمده بهبود نیابد و فرد بیمار بالاجبار به جراحی دوباره تن دهد.عوارض احتمالی که در بدن فرد ممکن است رخ دهد بر اساس سن و نوع شکستگی آرنج و بسیاری دیگر از دلایل می تواند متفاوت باشد. برای مثال بیماران دیابتی بیشتر در معرض اینگونه عوارض قرار دارند. در افرادی که دخانیات و سایر مواد دخانی را مصرف می کنند احتمال وقوع عوارض دور از انتظار نیست.

توصیه های جراح آرنج برای قبل از عمل

 

 جراح آرنج عمل جراحی ORIF را در اکثریت موارد به عنوان یک روش فوری تلقی می کند. معمولا قبل از انجام هرگونه اقدام موثری متخصصین حوزه بهداشت، کلیه مدارک درمانی بیمار را که در گذشته انجام شده است را بررسی می کنند و در صورت لزوم معاینه های لازم را برای آمادگی هرچه بیشتر بیمار انجام می دهند.

برای آنکه پزشک متخصص اطلاعات درست و دقیقی از وضعیت آرنج بیمار داشته باشد، مطمئنا برای بیمار تصویربرداری از طریق اشعه ایکس و یا در شرایط جدی تر ام آر آی  تجویز می شود که پس از انجام آن و مشاهده جواب آن توسط متخصص اطلاعات لازم را کسب می کند و تصمیمات لازم را اتخاذ می کند. غذاهایی که فرد خورده است و یا دارو هایی را که مصرف کرده است را فرد بیمار باید حتما به دکتر معالج اطلاع دهد.

بنا به تشخیص دکتر امکان آن می رود که جراحی آرنج به تعویق بیفتد. اگر این شرایط رخ دهد مطمئنا بیمار باید برای آماده شدن با دکتر خود مشاوره داشته باشد.

در صورت مصرف هر گونه داروی مسکن و یا داروهای رقیق کننده خون جراح آرنج از انجام عمل جراحی امتناع خواهد کرد. چرا که امکان دارد مصرف این دارو ها باعث خونریزی در حین عمل شده و پزشک معالج نتواند آن را کنترل کند. همچین از مصرف نوشیدنی و نیز غذا قبل از عمل خودداری نمایید.

روند انجام عمل جراحی توسط فوق تخصص جراح آرنج

توضیحاتی که جراح آرنج به بیمار می دهد می تواند خیلی حائز اهمیت باشد. اقداماتی که برای بیمار در حین عمل توسط پزشک متخصص و یا فوق تخصص انجام می شود به دلایلی همچون میزان جراحات وارده و وضعیت عمومی بیمار بستگی دارد. معمولا برای هر عمل تیمی از متخصصین و کادر درمانی با هم همکاری دارند.

انجام عمل جراحی با توجه به نوع آن می تواند در مدت زمان آن تاثیر گذار باشد. در حالت کلی اقدامات زیر در حین عمل توسط تیم پزشکی جراحی به انجام خواهد رسید. در ابتدای امر بیمار تحت تاثیر داروی بیهوشی قرار می گیرد و در طول تمام مراحل جراحی به هیچ عنوان بیدار نمی شود، برای همین است که نمی توان دارو خونریزی حین عمل را کنترل کرد.

استفاده از بی حسی موضعی

البته امکان دارد در برخی حالات از بی حسی موضعی بهره بگیرند که فرد در حالت نیمه هوشیار می باشد. با توجه به اینکه علائم حیاتی در طول عمل باید تحت کنترل باشد، یک پزشک متخصص در حین تمامی مراحل جراحی ضربان قلب و فشار خون و … را به صورت جدی دنبال می کند.

بعضی از بیماران که با مشکل تنفسی همراه هستند، برای آنکه بتوانند به راحتی نفس بکشند یک لوله تنفسی در گلوی بیمار قرار می دهند. بعد از آنکه این مراحل به اتمام رسید، فوق تخصص جراح آرنج قسمتی که دچار آسیب شده است را تمیز می کنند و با توجه به محلی که آسیب دیده است را برش ایجاد می کند.

پس از آن جراح استخوان هایی را که شکسته است به طریق اصول و با روش های پزشکی  خاص آنها را هم تراز و جا می اندازد. در ادامه ی کار جراح قطعات استخوانی را که جا انداخته است ثابت می کند. برای تثبیت قطعات از پیچ ها و صفحات و سیم و پین های مخصوصی که فاقد حساسیت با بدن انسان هستند استفاده می شود.

نهایتا پس از آنکه تمامی این مراحل به انجام رسید، نوبت به بستن ماهیچه و پوست اطراف آرنج می رسد که با انجام آن عمل جراحی به پایان می رسد.

توصیه های فوق تخصص جراح آرنج برای اقدامات پس از عمل

پس از آنکه عمل جراحی به پایان رسید یک سری توصیه های پزشکی که توسط جراح آرنج گفته می شود باید مورد توجه قرار بگیرد و به صورت دقیق اجرا شود. در غیر این صورت نمی توان به روند مثبت عمل امیدوار بود.

پس از انجام هر عمل جراحی امکان داشتن درد به علت اقدامات انجام شده توسط پزشک وجود دارد که با تجویز دارو های مسکن می توان تا حدود زیادی از میزان آن کاست.

رژیم غذایی توصیه شده توسط جراح آرنج

به پیش بردن رژیم غذایی توصیه شده توسط فوق تخصص جراح آرنج می تواند در روند بهبودی و برگشت به حالت اولیه بدن مثمر ثمر واقع شود. برای آنکه از نحوه ی انجام عمل و اطمینان یافتن از مثبت بودن آن و رفع کامل خطر باید دوباره همان مراحل اولیه تصویربرداری را انجام داد و پزشک با مقایسه مورد اول با نمونه ی نهایی حصول اطمینان از عملکرد خود و وضعیت بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد.

شاید یکی از مهمترین مسائلی که بیماران بعد از عمل روی آن تاکید می کنند، زمان ترخیص از بیمارستان است. جراح متخصص با توجه به میزان آسیب دیدگی و شرایط بدنی فرد تصمیم می گیرد که در چه زمانی بیمار را ترخیص کند.

آتل بستن یکی از مواردی است که مورد تایید پزشکان است. این مورد به دلیل ثابت نگه داشتن دست و آرنج که باید به صورت بدون حرکت باشد. توصیه می شود برای حرکت دادن دست با پزشک خود حتما مشاوره بگیرید تا از آسیب های وارده جلوگیری شود.

به طور کلی دستورالعمل هایی که پزشک برای بیمار تعریف و تجویز میکند باید مو به مو اجرا شود. در برخی از موارد امکان دارد داروهایی که فرد به عنوان مسکن استفاده می کند،عوارض هایی را به دنبال داشته باشد که در صورت بروز هرگونه علائمی باید با پزشک معالج خود موضوع را مطرح کنید. داشتن رژیم غذایی متناسب با بیماری و شرایط بدنی که معمولا سرشار از ویتامین و کلسیم برای بهبودی استخوان های بیمار لازم و ضروری به نظر می رسد.

 

فوق تخصص جراحی آرنج
<<دکتر علیرضا فرهمندی فوق تخصص جراحی آرنج و شانه که مدرک خود را از کالج سلطنتی انگستان اخذ کرده است>>

زمان مراجعه به فوق تخصص جراح آرنج پس از عمل جراحی

به صورت کلی در صورت بروز هرگونه علایم و نشانه ای در بدن پس از عمل جراحی، باید با پزشک متخصص و یا Elbow Surgeon خود تماس داشته و مشاوره بگیرید و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید. یکی از این علائم ایجاد قرمزی غیر عادی در محل جراحی و یا تورم  و برش های غیر عادی در زخم است. مورد دیگر داشتن تب و لرز شدید و یا احساس درد شدید در بازو های فرد بیمار. بی حسی دست ها و بازو ها هم می تواند یکی از علائمی باشد که به طور جد باید پیگیری شود و پزشک معالج به آن توجه داشته باشد.

معمولا پس از انجام عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت پس از عمل، به دلیل ثابت ماندن آرنج حتما باید به مدت جلساتی که پزشک متخصص تشخیص می دهد عضلات به وسیله دستگاه های فیزیوتراپی گرم شوند تا فرد بتواند به راحتی با آرنج خود کار کند و قدرت خود را بازگرداند.

دروان نقاهت پس از عمل

ورزش های سبک می تواند در بهبود یافتن بیمار تاثیر بسزایی داشته باشد. در برخی موارد پس از چند ماه ورزش بیمار می تواند به زندگی عادی خود باز گردد.

چرا به فوق تخصص جراحی آرنج نیاز داریم ؟

یکی از دلایلی که فوق تخصص جراحی آرنج را به سمت جراحی آن سوق میدهد پوکی استخوان که در دراز مدت سبب شکستگی های زیادی میشود.

دلیل شکستگی و جراحی آرنج چیست؟

در بعضی مواقع استخوان دارای شکستگی خفیف میشود که میتوان استخوان را صاف و به حالت اول برگرداند ولی در برخی موارد استخوان جابجا شده و از حالت اصلی خود خارج شده است که نیاز به جراحی توسط فوق تخصص آرنج دارد.

زمان انجام عمل باز شکستگی آرنج از نظر فوق تخصص آرنج کی میباشد؟

بطور معمول فوق تخصص جراحی آرنج در شرایط بحرانی عمل باز را برای جا انداختن و تثبیت استخوان آن انجام میدهد.

توصیه های که فوق تخصص جراحی آرنج قبل از عمل از شما میخواهد چیست؟

اولین نکته جراح برای بیمار عکسبرداری با اشعه ایکس یا در شرایط حادتر ام آر آی را تجویز میکند . نکته دوم بیمار باید در مورد داروهایی که استفاده میکند یا نوع تغذیه خود اطلاعات کامل را در اختیار جراح قرار بدهد.

چه زمانی بعد از عمل جراحی نیاز هست تا به فوق تخصص جراحی آرنج مراجعه کنید؟

زمانیکه جای عمل شده دچار قرمزی یا تورم شده و همچنین دچار تب و لرز یا درد شدید در قسمت بازوها و بی حسی آن هستید.

بعد از عمل جراحی آرنج چند ماه طول میکشد تا دست بطور کامل بهبود پیدا کند؟

اگر جراحی با بهترین شرایط انجام بشود بین 4 تا 6 ماه زمان میبرد تا بهبودی کامل آرنج را بدست آورید.

مهمترین سوالات متداول در خصوص فوق تخصص جراح آرنج

سوالات متداول در خصوص فوق تخصص جراح آرنج و پاسخ‌های آنها:

1- فوق تخصص جراح آرنج چیست؟

فوق تخصص جراح آرنج، بخشی از فوق تخصص جراحی ارتوپدی است که به تشخیص، درمان، و جراحی مشکلات و آسیب‌های مرتبط با مفصل آرنج می‌پردازد.

2-چه نوع مشکلاتی توسط جراح آرنج درمان می‌شوند؟

جراح آرنج مشکلاتی از جمله شکستگی‌ها، دررفتگی مفصل آرنج،آسیب های تاندون‌ها، کپسول مفصل، و آسیب‌های ورزشی را تشخیص داده و درمان می‌کند.

3-آیا برای مراجعه به جراح آرنج نیاز به معرفی پزشک دیگری دارم؟

برای مراجعه به جراح آرنج معمولاً نیاز به معرفی پزشک دیگری ندارید. اما ممکن است پزشک عمومی یا متخصص ارتوپدی شما را به جراح آرنج ارجاع دهد.

4-آیا جراحی آرنج پیچیده است؟

پیچیدگی جراحی آرنج بستگی به نوع و شدت مشکل دارد. برخی جراحی‌های آرنج نسبتاً ساده هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مهارت و تخصص بالا دارند.

5-چه زمانی باید به جراح آرنج مراجعه کرد؟

مراجعه به جراح آرنج در صورت وجود درد شدید، مشکلات حرکتی، شکستگی، آسیب‌های ورزشی یا تغییرات ناطبیعی در آرنج توصیه می‌شود.

6-آیا پس از جراحی آرنج نیاز به حرکت درمانی دارم؟

بله، پس از جراحی آرنج، حرکت درمانی معمولاً جزء برنامه درمانی است تا به بهبود و بازگشت به عملکرد طبیعی آرنج کمک کند.

7-آیا جراحی آرنج هزینه زیادی دارد؟

هزینه جراحی آرنج متغیر است و بستگی به نوع جراحی و شدت مشکل دارد. برخی از موارد ممکن است توسط بیمه پوشش داده شوند.

8-آیا جراحی آرنج خطرناک است؟

جراحی آرنج همچنان دارای ریسک‌ها و خطرات معمول جراحی است. اما با انتخاب یک جراح ماهر و دندانپزشکی تجربه‌کار، ریسک‌ها کاهش می‌یابد.

9-آیا زمان بازگشت به فعالیت‌های ورزشی بعد از جراحی آرنج مشخص است؟

زمان بازگشت به فعالیت‌های ورزشی بعد از جراحی آرنج بستگی به نوع جراحی و تعداد عوامل دارد. پزشک شما می‌تواند به شما زمان تخمینی بازگشت به ورزش را اعلام کند.

10-آیا پس از جراحی آرنج، کارکرد طبیعی باز می‌گردد؟

بله، در اکثر موارد پس از جراحی آرنج و پس از حرکت درمانی، کارکرد طبیعی آرنج بهبود می‌یابد و افراد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره و ورزشی خود می‌شوند.

توجه داشته باشید که پاسخ به این سوالات تا حدودی می‌تواند متغیر باشد و بستگی به موارد فردی و وضعیت مربوط به آرنج داشته باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر و مشاوره، معمولاً توصیه می‌شود که با یک جراح آرنج متخصص مشورت کنید.

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید