بلاگ

درمان آرتروز با روش های جدید آیا قابل انجام است؟ بهترین روش درمان آرتروز مفاصل بدن کدامند؟

درمان آرتروز با روش های جدید

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

درمان آرتروز با روش های جدید آیا قابل انجام است؟

درمان آرتروز با روش های جدید از جمله پیوند سلولی با استفاده از تزریق سلول های بنیادی که پزشک متخصص جراح، این سلول ها را که از بانک معتبر تهیه کرده و یا از بدن خود شخص گرفته است، به بدن بیمار تزریق می نماید.

با استفاده از این روش مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها و یا پاها و یا دیگر مفاصل بدن به نحو مطلوبی با این روش می توان به درمان مناسبی دست پیدا کرد.

به طور کلی آرتروز در بدن به دلایل مختلفی از قبیل اضافه وزن و یا بر اثر گذشت زمان و افزایش سن و یا به دلایل مختلف از قبیل وراثت و یا عفونت در بدن، حتی برای جوان ها اتفاق بیافتد.

با استفاده از روش سلول های بنیادی که درمانی بدون عوارض و یا بدون نیاز به جراحی و یا بیهوشی می باشد، با استفاده از سلول های بنیادی خود بیمار و یا از سلول های بنیادی کسی که همگن و همخوانی ژنی با بیمار داشته باشد، می توان به طریق مناسبی استفاده نمود.

درمان آرتروز با روش های جدید را می توان از جمله روش های درمانی در این زمینه محسوب کرد که می تواند درمانی مطمئن و بدون عارضه در درمان مفصلی که توسط  آقای دکتر علیرضا فرهمندی انجام می شود، به کار برد.

درمان آرتروز با روش های جدید

درمان آرتروز با روش های جدید در دست و شانه و آرنج چگونه انجام می شود؟

درمان آرتروز با روش های جدید با استفاده از سلول های بنیادی که مادر همه ی سلول های بدن می باشد، می توان برای آرتروز دست و شانه و آرنج توسط بهترین فوق تخصص جراح آرنج در ایران در حد متوسط در دو نوبت در فاصله زمانی هر شش ماه یک بار، از شدت التهابات استئوآرتریت کاسته و به درمان خوبی با این روش دست یافت.

بهترین روشی که می توان بافت ها و غضروف های از دست رفته را درمان نمود، استفاده از روش تزریق سلول های بنیادی می باشد.

این سلول ها می تواند در کمتر از شش ماه و در مواردی در آرتروز حاد به مدت یک سال به درمان مطمئن و مناسبی دست یافت.

از جمله عواملی که می تواند باعث آرتروز در دست گردد،افزایش سن و تروما و یا فشار بیش از حد به دست و آرنج و شانه در کارهای سنگین است از دیگر موارد می توان به ورزش های حرفه ای اشاره کرد.

درمان آرتروز با روش های جدید

دلایل آرتروز در مفاصل چیست و چرا باید به سرعت درمان شود؟

از مهمترین دلایلی که اشاره ای نیز به آن کردیم، می تواند از فشارهای بیش از حد که به مفاصل بدن و یا مستقیماً به استخوان های بدن وارد می شود، اتفاق بیافتد.

این فشارها سطح لغزندگی بین دو استخوان را از بین می برد و مفاصل رو به فرسایبشی و تقابل با یکدیگر قرار می گیرند.

وقتی غضروف ها به دلایل مختلفی که به آن اشاره شد، از بین رفتند، استخوان های دو سر مفاصل که می تواند استخوان بازو و ساعد یکی از این مواد باشد و یا هر استخوانی که دارای مفصل است، این اتفاق برای آن قسمت از بدن رخ می دهد.

با از بین رفتن غضروف ها، محل تلاقی استخوان ها با یکدیگر به صورت فرسایشی برخورد می کنند و چون لایه لغزنده و در حقیقت ضربه گیر از بین رفته است، در استخوان ها خوردگی ایجاد شده و درد زیادی را ایجاد می کنند.

پزشکان و متخصصان باتجربه و باتجربه ترین فوق تخصص جراح شانه در تهران با استفاده از درمان آرتروز با روش های جدید و نو مثل روش درمان با سلول بنیادی می توانند به بهترین شکل غضروف ها را بازسازی و بیمار را به درمانی مناسب که بدون تهاجمی و یا بدون جراحی است، درمان نمایند.

درمان آرتروز با روش های جدید

مزیت پیوند سلولی و سلوله های بنیادی نسبت به دیگر درمان ها چیست؟

از مزیت هایی که با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتروز با پیوند سلولی می توان اشاره به درمانی مطمئن و آسودگی خیال، به علت این که از سلول های بدن خود فرد و یا کسی که همخوانی سلولی دارد، گرفته شده و کشت داده شده است و در بدن بیمار تزریق می گردد.

از موارد دیگر می توان به درمانی بدون درد و بدون عارضه و یا طول درمان نقاهت کم و درمانی در زمان مناسب و اندک، از این مدل درمان به عنوان مزیت از آن نام برد.

عوارض پیوند سلولی در درمان آرتروز چیست؟

عوارضی از درمان آرتروز با پیوند سلولی جایی عنوان نشده و یا ثبت نگردیده و نمی توان عوارض خاصی را مشاهده نمود. در حقیقت در این روش شاید بتوان گفت که هنگام تزریق شاید مقداری درد و ورم کمی مشاهده شود و به علت این که این درمان ایمن و بدن جراحی می باشد، عوارض خاصی برای آن پیش بینی و یا مشاهده نشده است.

درمان آرتروز با روش های جدید

روش درمان از طریق پیوند سلولی چگونه است؟

درمان آرتروز با روش های جدید ، بدین شکل است که با گرفتن مغز استخوان از لگن فرد و یا با استفاده از سلول های چربی بدن وی نمونه گیری انجام شده و در ابتدای کار فیلتر شده و تغلیظ می گردند.

در ادامه درون ظروف کشت مخصوصی این نمونه ها را کشت داده و به حد مناسب و در مقدار نیاز کشت و ازدیاد می شوند.

بعد از به حد نصاب رسیدن نمونه با استفاده از سرنگ های مخصوص، در ناحیه مفصل زانو و یا هر مفصلی که دچار درد و یا مشکل شده باشد، تزریق می گردد.

هزینه های پیوند سلولی برای از بین بردن آرتروز چقدر است؟

هزینه هایی که برای درمان آرتروز با روش های جدید باید انجام داد، به علت این که این درمان نوعی درمان بدون جراحی است و نیاز به بیهوشی و یا اتاق عمل ندارد، می تواند نسبت به درمان های دیگر هزینه های کم و مناسب داشته باشد.

به طور کلی درمان آرتروز با روش های جدید توسط جراح شانه باتجربه با استفاده از بانک سلولی خود فرد و یا اقوام بیمار که همخوانی خونی و یا مشابهات سلولی داشته باشند، به آسانی و در کمترین زمان و بدون عوارض خاص و بدون نیاز داشتن به استراحت مطلق در بیمارستان و یا در منزل، انجام می شود.

این درمان به علت عدم استفاده از دستگاه های خاص جراحی و یا عدم مراجعه به اتاق عمل و یا سی سی یو ، می تواند هزینه ها را به حد خیلی زیادی کم کند و رو به کاهش باشد.

درمان آرتروز با روش های جدید

جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله که موضوع آن درمان آرتروز با روش های جدید بود گفتیم که یکی از درمان های موثر و بدون عوارض و دارای مزیت زیاد و بدون درد و خونریزی که می توان با استفاده از سلول های بنیادی خود فرد و یا اقوام و یا کسانی که همخوانی سلولی با بیمار داشته باشند، می توان به درمانی مطمئن و آسوده همراه با آرامشی خاص دست یافت.

در ادامه اگر سوال و یا انتقاد و یا پیشنهاد و یا مشاوره ای نیاز بود، با کارشناسان ما در قسمت  تماس با ما می تواننید حداکثر بهره برداری را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با دکتر فرهمندی