بلاگ

علت درد در شانه و گردن چیست؟ | آیا درد در شانه و گردن به اعصاب ربط دارد؟ و راه درمان چیست؟

علت درد در شانه و گردن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

علت درد در شانه و گردن چیست؟

علت درد در شانه و گردن چیست؟ از مهمترین دلایل درد در شانه و یا گردن را می توان به آسیب های ورزشی و یا حوادث طبیعی یا غیر طبیعی از قبیل زمین خوردن ها و یا حرکات سخت ورزش حرفه ای دانست.

بیشتر دردهای مرتبط با شانه و گردن که همزمان اتفاق می افتند، می تواند به دلایل خوابیدن های بد بر روی شانه و یا افتادگی سر و گردن از بالشت در دردهای مزمن به آن اشاره نمود.

بعضی از دردهای شانه می تواند نشانه هایی از بیماری های دیگر از جمله بیماری های قلبی عروقی و یا گرفتگی های عضلانی و یا کمبود بعضی از ویتامین ها در بدن باشد.

غلت درد در شانه و گردن که همزمان بروز می کنند از آسیب ها و برخوردهایی می تواند باشد که در فعالیت های حرفه ای ورزشی و یا تصادفات و  پرت شدن از ارتفاعات را می تواند در بر داشته باشد.

علت درد در شانه و گردن

مهمترین دلایل و علت درد در شانه و گردن به طور همزمان چیست؟

از مهمترین دلایل همزمان درد در شانه و گردن می تواند گرفتگی و یا اسپاسم عضلانی و یا درد در قسمت نرم رباط ها و عضلات متصل به گردن و همچنین دررفتگی های مکرر شانه از دلایل و علت درد در شانه و گردن باشد. 

دردها در این قسمت از بدن می توان به صورت خفیف و یا شدید و به صورت تیرکشیدگی و یا محدودیت حرکتی باشد. برای از بین بردن این نوع درد در شانه و گردن حتما باید توسط بهترین فوق تخصص جراح شانه در تهران معاینه و درمان شوید.

در بعضی مواقع رخداد شانه منجمد و یخ زده نیز می تواند در تشدید درد در شانه و تیر کشیدگی آن به سمت گردن نقش داشته باشد و از دلایل مهم باشد. با تشخیص درست بهترین جراح شانه در تهران می توان با روش های پیشنهادی پزشک از درد این نقطعه از بدن کاست.

اگر مشکل حاد و خاص و اتفاق ناگواری برای شانه و گردن رخ نداده باشد، از طریق روش های بالینی و مشاهده ظاهری، جراح شانه می تواند برای خلاص شدن از درد در شانه و گردن از طریق ورزش های خاص و یا تمرینات مفید و ماساژ درمانی به رفع این مشکل کمک نماید.

علت درد در شانه و گردن

علائم و نشانه ها و علت درد در شانه و گردن چیست؟

از مهمترین نشانه ها و علائم و علت درد در شانه و گردن را می توان به ورم و کبودی پوست و همچنین می توان به عدم شعاع حرکتی گردن به چپ و راست و یا به بالا و پایین اشاره نمود.

در برخی موارد ضعف در شانه و دست و یا در گردن و حالت مور مور شدن و تحریک عصب در شانه و گردن می تواند از علائم مشخص و معلوم در این قسمت باشد.

از دیگر علائم می توان به احساس سوزش در شانه و سر درد به همراه بی حالی که تمامی این موارد می توان به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب گردن و شانه اتفاق بیافتد.

آرتروز گردن یکی از دلایل و علت درد در شانه و گردن 

آرتروز گردن یا اسپوندیلوز یک نوع نوع سایدگی دیسک نخایی است که به علت کهولت سن و ایجاد ساییدگی و از بین رفتگی دیسک که کار ضربه گیر بین مهره های گردن را انجام میدهد، اتفاق می افتد.

دیسک که مابین مهره ها قرار دارد به عنوان یک لایه محافظتی عمل می کند که از برخورد مهره ها با هم و فشار بر یکدیگر جلو گیری می کند. اگر دیسک میان مهره ها به هر دلیلی از بین بروند، امکان درد در گردن و کشیده شده آن به شانه وجود دارد.

علت درد در شانه و گردن

آنزین پایدار از دیگر دلایل و علت درد در شانه و گردن

یکی دیگر از مواردی که می تواند در گردن و شانه درد ایجاد کند، آنژین گردن می باشد. آنژین گردن زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار تنگی عروق کرنر قلب شده و اکسیژن لازم به اعضای بدن نمی رسد و ایجاد درد در دست و شانه و در امتداد به گردن می رسد.

رادیکولوپاتی گردن یکی از دلایل و علت درد در شانه و گردن

از دیگر موارد درد در شانه و گردن می تواند رادیکولوپاتی یا گیر افتادگی و تحت فشار قرار گرفتن عصب گردن باشد. این بیماری می تواند از افزایش سن و تغییر در مسیر مهره ها و یا عفونت و یا ضربه و تورم در اطراف ستون نخایی باشد.

آسیب استینگر از دیگر دلایل و علت درد در شانه و گردن

آسیب استینگر را می توان از دلایل و علت درد در شانه و گردن دانست.این بیماری وقتی رخ می دهد که ضربه و یا جا به جایی شدیدی در وضعیت سر و گردن رخ دهد و گردن به طرفین راست و یا چپ پرت شود. در این حالت باعث کشیدگی عصب گردن می گردد که می تواند به صورت درد نیش نمایان شود.

علت درد در شانه و گردن

آرتروز شانه یکی دیگر از دلایل و علت درد در شانه و گردن

آرتروز شانه را می توان از مهمترین و اصلی ترین دلایل دردهای مزمن و یا حاد در گردن و شانه دانست. این بیماری از شکسته شدن غضروف محافظ در مفصل شانه بایجاد می شود.

راه و روش درمان درد شانه و گردن چیست؟

برای درمان درد شانه و گردن باید به دنبال علت درد در شانه و گردن گشت. از مهمترین روش هایی که برای درمان درد شانه و گردن وجود دارد مراجعه به موقع و زود هنگام به بهترین متخصص و فوق تخصص جراح شانه در بهترین بیمارستان مراجعه نمود.

این پزشکان با معاینات بالینی که انجام میدهند اگر نیاز به دارو باشد توسط دارو بیمار را معالجه می کنند.

اگر بیمار نیاز به جراحی داشته باشد از طریق جراحی و اگر با ورزش بیمار بتواند بهبودی خود را به دست آورد پزشک جراح شانه از طریق دستورالعمل های ورزشی می تواند به خوبی بیمار خود را مداوا نماید. 

علت درد در شانه و گردن

سخن پایانی

در این مقاله که موضوع ما در خصوص علت درد در شانه و گردن چه چیزی نمی تواند باشد را به صورت کلی و مشروح توضیح دادیم.

از دلایل و علت ها و از علائم و راه های تشخیص و پیشگیری ور نهایت درمان این عارضه را به خوبی به آن اشاره نمودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با دکتر فرهمندی